Calcan

9 lucruri despre Calcan

Informații despre peștele calcan și valoarea nutrițională
Nume: Informații despre peștele calcan și valoarea nutrițională
Nume stiintific: Scophthalmus maximus
Origine Este originar din apele salmastre sau marine ale Mării Baltice, Atlanticului de Nord și Mării Mediterane.
Culori Maro gri, maro deschis marcat cu culoare închisă
Forme Corp circular în formă de disc asimetric; Lungime: 100 cm (39 inchi)
Culori de carne Alb strălucitor
Gust Delicat și blând
Calorii 194 Kcal./cană
Nutrienți majori Vitamina B-12 (168,33%)
Seleniu (135,27%)
Isoleucină (90,13%)
Lizină (89,86%)
Triptofan (83,18%)
Beneficii pentru sănătate Sănătatea inimii, Curăță vasele, Sănătatea articulațiilor, Sănătatea ochilor, Prezența nutrienților

Breet, Britt, Butt, Turbot, Brat, European calcan și True calcan sunt denumirile comune folosite pentru a face referire la speciile de pești plat din familia Scophthalmidae. Termenul a fost derivat din franceza veche tourbout, care este un derivat al cuvântului latin turbo. Se găsesc de obicei în fundurile mărilor noroioase și nisipoase. Este, de asemenea, privit ca pește plat cu partea stângă, care are ambii ochi pe partea stângă a capului. Corpul și capul sunt pestrițe cu diferiți tuberculi sau butoane osoase. Corpul este în formă de disc asimetric sau circular, măsoară aproximativ 100 cm (39 inchi) lungime și 25 kg (55 lb) în greutate. Culoarea pielii variază de la gri maro, maro deschis, care este marcat cu culoare închisă. Are carne albă strălucitoare și piele fără solzi. Când este gătit, oferă o aromă subtilă sau rafinată, cu gust delicat și blând. Se hrănesc cu pești mici, creveți și crustacee. Depunerea are loc din aprilie până în august. Femela depune aproximativ 10 până la 15 milioane ouă de aproximativ 0,9-1,2 mm.

Istorie

Este originar din apele salmastre sau marine ale Mării Baltice, Atlanticului de Nord și Mării Mediterane. Timp de două mii de ani, calcanul este marcat la nivel ridicat în Europa. În secolul al XVIII-lea, a fost vândut în Billingsgate Market din Londra. În secolul al XIX-lea, prețul a variat de la o săptămână la alta din cauza instabilității cantitative.

Valoare nutrițională

Mărimea porției de 0,9 file de calcan fiert oferă 168,33% Vitamina B12, 135,27% seleniu, 90,13% izoleucină, 89,86% lizină, 83,18% triptofan, 81,48% trelinină,78%, 79,78%, histinină. , 71,92% leucină, 65,44% proteine, 37,43% fosfor, 29,62% vitamina B6, 26,63% niacină, 24,52% magneziu, 20,92% vitamina B5, 20,33% sodiu, 17% lipide, 17% lipide. 11,85% vitamina B2, 10,32% potasiu și 10,08% tiamină.


Beneficiile pentru sănătate ale peștelui calcan

Calcanul este încărcat cu vitamina B3, proteine ​​și vitamina B12. De asemenea, este încărcat cu minerale precum magneziu, seleniu și fosfor, care ajută la funcționarea sistemului imunitar, menținerea dinților, oaselor puternice și susține metabolismul. Aportul zilnic de pește în cantități moderate ajută la perceperea numeroaselor beneficii pentru sănătate, în timp ce consumul excesiv ar putea inversa efectele asupra sănătății.

  1. Sanatatea inimii

În Arctica, oamenii au șanse scăzute de a suferi de boli cardiace, deoarece fructele de mare au un conținut scăzut de grăsimi saturate și un conținut ridicat de omega-3. Previne sănătatea inimii de diverse boli și scade colesterolul din sânge. Studiul arată că consumul mare de pește scade șansele de probleme cardiace la jumătate.

  1. Curăță vasele

Aportul de pește favorizează circulația și scade șansele de tromboză. Fructele de mare conțin uleiuri omega 3 DHA și EPA care împiedică producerea de eicosanoizi, un hormon care ar putea duce la inflamație și cheaguri de sânge.

  1. Sănătatea articulațiilor

Adăugarea de pește în dietă ameliorează simptomele poliartritei reumatoide care ar putea umfla articulațiile. Cercetările arată că grăsimile omega-3 sunt asociate cu osteoartrita, astfel încât consumul de fructe de mare ajută la prevenirea îmbolnăvirii acestei boli.

  1. Sănătatea ochilor

Consumul de pește ajută la a avea ochi sănătoși și strălucitori. Studiul arată că acizii grași Omega-3 împiedică vederea de la degenerescența maculară, care este o afecțiune care degenerează retina și vederea devine încețoșată. Peștele, precum și crustaceele au retinol care îmbunătățește vederea nocturnă, deoarece este sub formă de vitamina A.

  1. Prezența nutrienților

Fructele de mare au diferiți nutrienți, cum ar fi zinc, seleniu, iod și potasiu, care sunt esențiali pentru glanda tiroidă și prevenirea cancerului. Scoicile și peștele sunt o sursă excelentă de vitamine precum vitamina D și A.

  1. Sănătatea plămânilor

Studiul arată că crustaceele și peștele ajută la sănătatea plămânilor. Oferă ameliorarea simptomelor de astm la copii. Aportul mare de pește întărește plămânii.

  1. Sănătatea pielii

Omega-3 previne efectele nocive ale razelor UV de pe piele. Aportul mare de pește ajută la apariția simptomelor problemelor pielii, cum ar fi psoriazisul și eczema. Peștele are un conținut ridicat de proteine, care este esențial pentru ca colagenul să facă pielea flexibilă și fermă.

  1. Reduce inflamația

Dovezile arată că uleiul de pește previne colita ulceroasă și boala Crohn, care sunt considerate a fi boli inflamatorii intestinale. Dovezile arată că Omega-3 încetinește bolile inflamatorii intestinale.

  1. Funcțiile creierului

Creierul este format în proporție de până la 60% grăsimi omega-3. Cercetările arată că consumul mare de fructe de mare previne șansele de probleme de memorie și demență. Fructele de mare conțin grăsimi Omega-3 care sunt asociate cu îmbunătățirea abilităților de citire, concentrare, ADHD și comportament.

Pentru a vedea oferta noastră de calcan, vă rugăm să vizitați pagina Restaurant.

Share your love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *